En kamelon på badet

 
En kamelon på badetPå samme måte som kamelonen skifter farge har også italienske Mammoliti eksperimentert seg fram til en serie der krana er innlemmet i sement eller treverk. Noen av kranene her,presentert av salgsmedarbeider Halliki Nummert.
Den italienske sanitærprodusenten Marco Mammoliti spa var blant selskapene som høstet stor oppmerksomhet under årets Cersaie. Mammoliti presenterte nemlig en helt ny serie designkraner under navnet camaleonte.

Av Odd Borgestrand

På samme måte som kamelonen skifter farge har også Mammoliti eksperimentert seg fram til en serie der krana er innlemmet i sement eller treverk.
Mange som gikk forbi trodde selskapet hadde produsert en ny type såpedispenser for badet, men her sikter Mammoliti seg inn på både hotell- og restaurantnæringen, men også privatmarkedet, forteller eksport-sjefen, Giorgio Kertes.

-Det finnes mennesker som ønsker å sette sitt personlige preg på en kran, og da kan man eksempelvis bestille sitt eget monogram, enten det handler om Sheraton eller Andersen forteller vår veiviser gjennom den spennende og allsidige standen, markedsmedarbeider Halliki Nummert, opprinnelig fra Estland, men nå bosatt i Italia.

Med sement eller tre som materiale finnes det ingen begrensninger på hvordan kranen kan framstå når det gjelder fargevalg. Mammoliti ga et par eksemplarer av sitt nye armatur til en lokal maler, og han tilførte designet et svært personlig uttrykk, forteller Halliki til badogbolig.no

Sement er ikke et nytt materiale, men arkitekter og designere er hele tiden på leting etter nye utrykksformer også for baderomskraner og annen armatur. Han mener mye handler om spennende fargevalg når en sluttbruker ønsker å fornye sitt bad. Mammoliti vil gjerne ha kunder i alle segmenter.

Nye former og materialer
-Vi har egne designere som ønsker å gi markedet noe unikt. Vi vet det er mange selskaper som har satt seg fast i materialene som tradisjonelt hører hjemme i sanitær-industrien.
Vi tror vi vil lykkes med nye og ukonvensjonelle uttrykksformer og materialer, sier eksportsjefen videre.

Det italienske selskapet, med en historie tilbake til 1985 har foreløpig ikke lykkes med å etablere gode kontakter i Skandinavia, men håper nå å etablere seg i det norske markedet.

Det er ikke bare kamelon-krana som var ny på Mammoliti-standen. En rekke nye og spennende krantyper var stilt ut, og for den designbevisste var det mye spennende å se og ta på.  Nye krantyper, mange produsert i enten hardplast eller glass ble vist fram for aller første gang.  I løpet av de neste to-tre årene vil selskapet presentere en rekke nye produkter, og vi tror flere norske agenter vil gjøre framstøt mot denne særegne produsenten i de italienske alper.

Marco Mammoliti spa
ble grunnlagt i 1985 med en idè om å lage produkter som kombinerer banebrytende design og teknologi, og målet er å hevde seg blant internasjonale aktører. Fabrikken ligger i Fontaneto d'Agogna i Nord-Italia, der store deler av sanitær-industrien i Italia er samlet.
Mammoliti utmerker seg med en klar strategi på å fremheve komfort og glede i bad og kjøkken. Selskapet vil levere kvalitetsprodukter med et sterkt tilsnitt av egenprodusert design.  Derfor fremhever selskapet sine fokusområder som går på nettopp investering i design, innovasjon, teknologi, forskning innen materialvalg og fokus på miljøet.
Her legges det ned store ressurser  i å produsere skreddersydde produkter og med kontinuerlig tekniske forbedringer. På den måten håper selskapet å vinne lojalitet både hos forretningspartnere og hos forbrukere over hele verden, sier eksportsjef Giorgio Kertes. Og vi får håpe de innovative armaturene finner vei til det Norske markedet.

 

 
 
 

Recent News

 

Design og trender

Vis alle

  

Leverandørguide

Vis alle