Stadig mer populært blant nordmenn

 
Stadig mer populært blant nordmennFrittstående hagestue. Foto: Grønt Fokus
Grønt Fokus som er en ledende aktør innenfor salg av hagestuer, uterom og drivhus har i løpet av de siste tre årene opplevd sterk vekst i salget av hagestuer på det norske markedet. Fra 2013 til 2016 har Grønt Fokus opplevd en økning i salget av hagestuer på nærmere 500 prosent. Samtidig har salg via Grønt Fokus sin nettbutikk overtatt som den største salgskanalen. I løpet av 2016 hadde Grønt Fokus en totalomsetning på i overkant av 120 millioner kroner.

-Vi opplever vekst innenfor alle områder av vår virksomhet og tilstrømningen av nye kunder er stor over hele Norge. Ved å være tilstede med både nettbutikk og fysiske butikker gjør vi det enkelt for kundene å kjøpe våre produkter. Vi tror at veksten skyldes to ting: Den ene er at vårt tilbud er konkurransedyktig med høy kvalitet til rimelige priser og den andre er at nordmenn har oppdaget fordelen med å nyte lyset lengre. Denne kombinasjonen er en kostnadseffektiv investering og attraktiv utvidelse av hjemmet- sier daglig leder Beiron Palm i Grønt Fokus.

I dag er om lag 50 % av salget gjennom Grønt Fokus sin nettbutikk. Dette er en ny og oppdatert nettbutikk som er tilrettelagt for bruk av mobile nettbrett og smarttelefoner. Gjennom digitale kataloger får kundene oversikt over produkter og løsninger samt inspirasjon om hvordan skape et vakkert hjem.Med målsettingen om å gjør det enklere for kundene å bli inspirert av ulike hagestuemodeller samt å kunne sammenligne kvaliteten på produktene har Grønt Fokus i løpet av de siste tre årene åpnet butikker på Alnabru i Oslo samt i Os utenfor Bergen og i Sandnes i Stavanger regionen. Her kan kundene spasere i hagelignende omgivelser og se hagestuer og drivhus i sitt rette element.
 

 

 
 
 

Recent News

 

Design og trender

Vis alle

  

Leverandørguide

Vis alle