Bademiljø og Comfort med rekordtall for Klikk & hent

 
Bademiljø og Comfort med rekordtall for Klikk & hentBildet: Kim Bang Andersen, leder hos Comfort Storo og Camilla Tvenge, daglig leder hos Bademiljø VVS Expo.
Da samfunnet stengte ned, blomstret tjenesten «Klikk & hent» virkelig opp. Bademiljø og Comfort-Kjeden har begge hatt rekordomsetning for Klikk & hent i januar 2021, og spesielt Oslo og Viken har kjent på trykket.

Da Norge gikk inn i en ny, nasjonal lockdown etter jul, måtte flere av Bademiljø og Comfort-Kjedens medlemmer igjen tenke nytt angående butikk og salg. Og da Oslo og Viken ble stengt ned og butikkene måtte stenge som følge av smitteutbruddet i Nordre Follo, ble situasjonen enda mer krevende. Bademiljø og Comfort-Kjeden løste dette ved å kjøre sterkt på Klikk & hent som en del av sitt kampanjebudskap for januar.

Omsetningsøkning

Det lønnet seg. Januar ble en rekordmåned for Klikk & hent for begge kjedene. Bademiljø hadde en omsetningsøkning på 74 prosent bare på Klikk & hent i januar, sammenliknet med januar 2020. Tilsvarende hadde Comfort-Kjeden en omsetningsøkning på 27 prosent på Klikk & hent i januar. Produktene det ble bestilt mest av var baderomsmøbler, dusj, badekar, kjøkkenkraner og baderomstilbehør.

– Vi er veldig fornøyde med de gode tallene for Klikk & hent så langt i år. Med Klikk & hent får kundene både faglige råd og tips fra ansatte i butikken idet de henter bestillingen, samtidig som de får akkurat det produktet de ønsket seg og bestilte på nett. Det er en vinn-vinn-kombinasjon, sier Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Bademiljø og Comfort-Kjeden (VVS Norge RMB), i en pressemelding.

– Kundene blir hjulpet av mennesker med kompetanse

Bademiljø VVS Expo og Comfort Storo i Oslo er de medlemmene som har kjent størst trykk på Klikk & hent blant sine kunder. Begge butikkene har hatt jevn flyt på Klikk & hent gjennom hele fjoråret, og erfarer at mer tid hjemme har gjort kundene mer opptatte av å gjøre det fint og at de leter seg frem til det de har lyst på, på nettet.

Camilla Tvenge, daglig leder hos Bademiljø VVS Expo, forteller at Klikk & hent yter en ekstra service for kundene som man ikke får med bare nettbestilling. Kundene får veiledning av mennesker med kompetanse, og bestillingene blir ikke bare registrert av et dataprogram.

– Vi får mange Klikk & hent-bestillinger på kraner og messing er en populær overflate. Men det mange kunder ikke er klare over, er at messing oksiderer og ikke ser like fint ut over lengre tid. Vi tar derfor kontakt med kundene og spør om det virkelig er messing de vil ha, eller om de ønsker alternativet i stedet – som holder seg bedre. Det er ikke en service man får hvis man bare bestiller en vare hjem på nettet, sier Tvenge.

Også Kim Bang Andersen, leder hos Comfort Storo, erfarer at det er verdifullt for kundene å få veiledning fra ansatte i butikk på produktet de har kjøpt.

– Kundene som kommer innom får veiledning og kan stille spørsmål, og de kan se på og få hjelp til andre ting de ønsker. Flere kunder kommer også innom butikken eller ringer og snakker med oss om bestillingen først, og så bestiller de produktene på nett etterpå.

Holder åpent og ønsker kundene velkommen

Bang Andersen forteller at de har merket en nedgang i kunder etter smittebølge 2, men at trykket var høyt samme dag og dagen før butikken ble stengt ned som følge av smitteutbruddet i Nordre Follo. Da var det en god del kunder som kom innom. Hos Comfort Storo oppfordres kundene nå til å ringe på forhånd for å avtale butikkbesøk, for å hindre at det blir for mange i butikken på én gang.

Hos Bademiljø VVS Expo på Alnabru har de nå separate innganger for kundene, og de har holdt på sine vanlige åpningstider som er fra kl. 10 til 21 i hverdagene og til kl. 19 i helgene. Det har vært en konsekvent beslutning for å ikke måtte permittere ansatte og for å være til stede for kundene.

– Vi har åpent når det er best for folk å komme innom, som også er bedre med tanke på smittevernhensyn. Da blir det ikke for mange i butikk eller på jobb samtidig. Men vi håper å se flere kunder igjen snart, sier Tvenge og legger til butikkens motto; Vi har åpent når du har fri. 

 

 
 
 

Recent News

 

Design og trender

Vis alle

  

Leverandørguide

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår